|
|
Dzisiaj jest: |
Menu: |
Nasze zagraniczne kontakty |
||||||||
Współpraca z Gewerbliche Schulen w Emmendingen ( RFN) Współpraca z Gewerbliche Schulen w Emmendingen
Nasza szkoła przystąpiła do Europejskiego Projektu
Edukacyjnego SOCRATES-COMENIUS. Tematem projektu jest: Wykorzystanie
nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych. "Budowlanka"
przystąpiła do tego programu dzięki kilkuletniej współpracy z partnerską szkołą
Gewerbliche Schulen z Emmendingen. Szkoła z Emmendingem jest koordynatorem tego
projektu, a uczestniczą w nim oprócz Zespołu Szkół Budownictwa i Gewerbliche
Schulen z Emmendingen: Szkoła niemiecka w Genui (Włochy), Szkoła Techniczna w
Annaberg-Bucholz (Niemcy, Saksonia), Newark Sherwood College (Anglia), Szkoła
Techniczna w Liestal (Szwajcaria), Szkoła Techniczna w Bischwiller (Francja).
Współpraca ze szkołą kamieniarsko - rzeźbiarską w Hořicach Dzięki publikacji na łamach czasopisma „Świat Kamienia” eksperymentalne Technikum Rzemiosł Artystycznych w Sandomierzu nawiązało kontakty z technikum kamieniarsko-rzeźbiarskim w Hořicach (Střední Průmyslové Śkoly Kamenické a Sochařské v Hořicích). Placówka ta specjalizuje się w kształceniu rzeźbiarzy, konserwatorów rzeźby w kamieniu i kamieniarzy. Pierwsze bezpośrednie rozmowy nauczycieli tych szkół odbyły się w Strzegomiu na początku maja 2005 r. Kolejne spotkanie miało miejsce 28 czerwca w sandomierskiej szkole. Byli na nim dyrektor czeskiej szkoły pan inż. Josef Moravec i członek rady powiatowego kralowohradeckiego urzędu, odpowiedzialny za szkolnictwo i kulturę pan inż. Zdeněk Kraus. Prowadzono konkretne rozmowy na temat programów nauczania poszczególnych szkół, wymianie doświadczeń i wzajemnych kontaktów. Zaowocowały one zaproszeniem dwóch nauczycieli z sandomierskiej szkoły: pana mgr. Szczepana Siudaka i pana dr. Piotra Sławińskiego na dwutygodniowy staż do Horzic. Przebywając w placówce oświatowej w Horzicach nauczyciele mieli udostępnione wszystkie pracownie praktycznej nauki zawodu i bibliotekę z bogatym księgozbiorem obejmującym przede wszystkim publikacje dotyczące historii, historii sztuki i architektury, geologii i obróbki kamienia. Warunki szkolenia uczniów w dziedzinie kamieniarstwa i rzeźby powinny być wzorcowym przykładem dla innych szkół kamieniarskich.
|
|||||||||
|